Friday, 23 December 2011


Hari pertama Latihan INdustri.......
Sime Darby tempat yg mnjadi rebutan org ramai...
sbab elaunnya besar dlm 500 ke atas sebulan...
bkn ilmu yg di kejar duit plak yg di kejar...hhahaaa
brsyukur krana di trima...

hari prtama jak sdah outstation pi sukau....
smpai umah jam 9 mlm..
biar pnat jnji enjoy...
member aq yg kat tengah smpai umah jam 12.30 mlm lgi la prah...
bab pat yg dia pegi tu pling jauh..
prjalannya maw pi sana jak maw 8 jam..tu bru pegi blum lagi blik...

apa2 pun mkin lewat balik makin bnyak duit masuk...hhahaahha
dasar mata duitan...

tpi yg mlangnya hari prtama juga tepon kesayangan ku rosak terhempas jtuh dari keta...
tmat sdah riwayatnya...
mcm taw2 plak dia ni...
mntang2 la elaun ku tinggi tepon pun nak d sruh tukar pi mhal2...hhhahahaa
nasib la aq ni x boros tull...
bek simpan duit tuk bnda lain lagi best...
asal bleh sms n call ckup la....
lgi pun aq ni bkn jnis yg suka bergaya2...

tu jakla vita saya pada ari ini...
sekadar maw update2 jak pun...
x mengapanya pon....

Sunday, 6 November 2011

hari yg boring.....
ari ni ari raya tpi mcm bukn ari raya jak...
bangun pukul 8 grak nek keta kna hntar pi terminal bas KK..
pastu nek bas blik sepanggar..
aduii bgini la yg dikatakan ari ray...

klu aq kat kmpung ni mesti meriah punya..
klu ku taw la bgini kejdiannya kompopm aq dah blik..
tpi smpai bila2 pn aq dan sapa2 xkan prnah taw apa akan trjadi di masa hadapan....
kerna itu semua kuasa Allah yg maha besar....

nak jln pi beraya xda transport plak...
nek bas..aduuuiii..pallis2..
kata org semennjung selisih 44 malaikat...

exam udah mampir..
nak blajar blum ada mood...
Ya Allah apa yg harus aq lakukan...

Ya Allah berikn la aq kekuatan untuk menmpuhi semua ini...
pa2 pn bgi nak mnghilangkn BORING tu trpaksa la tido...
Cas Mata lagiiiiiiiiiiiii.....

Saturday, 5 November 2011

i miss u all....

rasa sedih plak bila tngok gmbar ni....
mklum la x dpt blik kampung beraya sama2x..
tpi xpa bab kali ni dah kali ke-2 x dpt beraya kat kmpung...
alah bisa tegal biasa...betul ka pepatah aq ni???
hehhehehehe...hntam saja la...

i miss my mama,abah,kakak,abg,anak buah dan semua yg ada kat gmbar ni...
x lupa jg pada yg bru mlihat dunia..
mklum la gmbar ni raya tahun 2008 punya...
jdi fham2 la...klu x fham kaw tnya la lalat...
moga kamu semua sntiasa dlm keadaan sjahtera..

rasanya bukan aq sorang jak yg x blik raya,,,,
abg aq sorang kat JB(johor bharu) tu pun x blik....
pdan muka..ada juga kawan ku..hahhaahaha..
harap2 sukses dlm bidang yg di ceburi..

tunggu dulu ada 3 org lagi siblings ku yg x blik...
hheheehehe..ada lagi kawan..
adik pompuan  ku spm tahun ni jdi kakak ku sorang yg mengajar kat skolah dia tu nak dia blajar...
jdi x lah blik...
sorang lagi xda cuti ,jdi beraya la pat mentua dia kat KK jga....
ahhh pat dia ni la aq stay slalu..
konklusinya kmi 4 org x blik raya..
yeahhhh ramai juga senasib aq ni rupanya..hahahaha

tpi best gak raya pat org ni...
esok nak raya mlmnya dah ramai yg jemput dtg umah...
thanks u allz...
klu nak hadir tuk semua jmputan xda masalah...
yg masalahnya xda transport..
nak nek bas???aduii harap lah....
(memilih sangatkan rasa lah sndiri)
yg teakhir saya nak katakan ialah............


SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDIL-ADHA
BUAT SEMUA UMAT ISLAM TERUTAMA MY FAMILY..
LOVE YOU'LL FOREVER

Monday, 10 October 2011

Rasa bersalah....

Hari ni aq tlah wat salah sampai sorang BFF ku nangis....
sbnarnya aq xda niat nak wat dia nangis x taw plak smpai gni jadinya...
aq ni pun satu jahat tul mulut.....
nak minta maaf ngan dia tdi tkut plak ada benda yg terbang.....
trpaksa la tuggu smpai reda dah marahnya bru minta maaf...

Tuesday, 4 October 2011



syukur alhamdulilah siap juga prototype ni...
walaupun nmpak simple jjnji ok...
cntik x cntik blakang cite jnji siap tu yg pnting...
siap bleh bekalkan elektrik lagi...hhahahaaha

Monday, 3 October 2011




mlm tu kami keluar nak tngok bola sekali ngan mkan kat restoran kak tini...maklum la asrama mna bleh kuar sesuka ati jak jdi trpaksa la kmi gnakan segala bakat yg kami ada untuk meloloskan diri dari asrama...lagipun masa ni masa cuti mlm minggu klu x silap...x remaja la klu  mlm minggu stay kat dlm bilik jak mcm anak dara..klu x silap dlm 8 ataw 9 org la gtu kmi kuar...dlm jam 1 kmi dah hbis mkan  dan hbis tngok bola jadi kmi pun nak blik dah..gmbar kat atas ni adalah gmbar semasa kmi dlm perjalanan pulang ke asrama..mulanya kmi nak masuk ke asrama nak pnjat pagar mcm yg kmi wat masa kuar tdi...di sebabkan bru hbis mkan xda la tenaga nak pnjat pgar jdi kmi rancang nak men langgar jak masuk ikut pagar utama...mklum la dah lewat2 gni pasti security dah tido..rupanya jangkaan kami slap..nsib bek la masa tu securitynya bek ati bgi kami masuk gtu jak,,slalunya sapa yg lewat masuk akan di ambil nmanya dan di hntar ke pejabat asram tuk di ambil tindakan..so terselamat la kmi mlm tu.........


Bru beli bola baru.......seorang patak(share) RM 10...kmi semua kira2 dlm 7 org la gtu..tpi sayang bola tu x brtahan lama hanya than dlm 3 minggu jak...sebab prtama dia x bertahan kami hantam men atas tar jalan raya mcm mna bola tu x hancur...sebab kedua plak kami sdah di bgi amaran oleh warden jgn men tmpat keta lalu lintas bab tmpat kami men tu blakang blok(asrama) tmpat warden parking keta....tpi dah kna tegur berkali-kali kami masi juga "nang butinang kui butikui"(kpala batu)...lama kelamaan warden dah bosan nak bgi amaran skli dia nmpak kami men kat sana lagi dia trus rampas bola tu....di ctu la juga tmatnya riwayat bola futsal kami yg bharga RM 70....

KAMI



gmbar ni di ambil sewaktu kami maw berangkat keluar dari asrama tuk menyambut thun baru....kat sebelah kiri tu sapik..kat kanan tu haswan jaya..kat tengah tu la aq..sepatutnya mlm tu x bleh kuar bab ada program sambutan thun baru kat dewan...kali ni kami keluar dngan cara yg selesa x mcm slalunya kmi pnjat pagar..kmi nek keta member dia mbik kmi kat asrama...mlm tu kmi smbut thun baru kat tanjung aru kota kinabalu...ramai tul org mlm tu ada yg mndi kat pantai jam 11 lagi...angin lagi bertiup sepoi2 bhasa menambahkan lagi kedinginan mlm itu...hehehehehehehe
tepat pukul 12 tngah mlm kelihatan langit sdah mulai cerah di terangi cahaya bunga api yg bnyak dan cntik2...kmi caw(berangkat) dri tnjung aru dkat pukul 2 dah dan kami pi lagi kat anjung selera tuk mkan2...dlm jam 4 gtu bru kmi blik ke asrama blik...itu la kenangan kmi semasa menyambut thun baru 2011....

Sunday, 2 October 2011

Perkataan Cinta Mmg Mudah Untuk Dilafazkan Mlah Ramai Yang Mampu Mengukir Pengertian Cinta Itu Dgn Perkataan Yang Indah2....
Berbagai Falsafah Juga Mudah Di Ungkapkan Mengenai Cinta..
Namun Memenuhi Bukti Sebuah Kecintaan Itu Bukan La Suatu Perkara Yang Mudah.... 






....#########
.....
#############
...
###############
..
#################..................###
..
##################..........#########
.......
#################......#############
.......
################..###############
.........
################################
...........
###############################
..............
############################
................
#########################
..................
######################
....................
###################
......................
#################
........................
##############
...........................
###########
.............................
#########
...............................
#######
.................................
#####
...................................
###
.....................................
#
.......................................

.......................................

.....................................

...................................

.................................

..............................

............................

.........................

......................

..................

.............

.........

......

....

......
.........................
..........
.........................
..............
........................
...................
.....................
................
....................
..............
.................
.............

...........

..........

.........

.........

..........

..............

...................

..........................

...............................

.................................

.................................

..............................

.........................

..................

.............

.....

...

.
.................................
.....................................
.
......................................
..
.....................................
...
....................................
.....
................................
........
.........................
...........
...................
..............
..............
..................
.......
.....................
..
.......................












Sunday, 24 July 2011



Ini lah gmbar keluarga ku yg tersayang...gmbar ni di ambil pada raya aidilfitri thun 2008....kami adik beradik semua ada 11 org..aq adalah org kedua bongsu...adik beradik lelaki ada 3 org jak...perempuan plak ada 8 org...pada ketika ini umur ku baru 16 tahun....yg pakai baju kuning tu la aq....amacam ok ka????
cepatnya masa berlalu ku rasa...skrg ni umur ku dah mencecah 19 tahun..klu di ingat2 umur ku pada gmbar ni  kdang2 ku rasa sdih kerana trpaksa meninggalkan zaman kenakalan ku....hehehhee..
maklum la aq ni nakal ckit...

Saturday, 16 July 2011

Hampa Dan Kecewa

Kenapa la rakyat Malaysia berperangai begini ni....memalukan sungguh..sepatutnya sokonglah negara sendiri..ni x,nak juga sokong pasukan lawan..apa la kata org kat negara lain nnti...isshhh3xx...eehhh siall laa..puuihhhh

Tuesday, 12 July 2011



ini adalah gmbar adik beradik ku yg masi bergelar single....terkecuali abah and mama...hhehehhehehe
yg kat kanan tu anak yg ke-6..
sebelahnya plak anak ke-4..
kat tengah2 di blakang tu la aq anak ke-10...
sebelah kiri ku plak anak yg ke-5...
pling hujung kiri tu anak bongsu yg ke-11...tu la adik ku...
yg dduk tngah2 antara parents aq tu anak yg ke-9...








Monday, 11 July 2011

Borinknya la mlm ni...x taw maw wat apa....diri ni pun cam ndak terurus sdah...bgaiamanpun aq x bleh nak mengeluh dan berputus asa kerna ini adalah ujian dari yg maha esa kpd setiap hamba2nya.....
Hari ini aq sungguh borink.....mcm mna la aq nak urus kehidupan ku ni....
semakin dewasa semakin bnyak pulak cabaran dan rintangan yang kuhadapi....bgaimanapun aq x bleh mengeluh dan putus asa kerna ini adalah ujian dari yang maha esa kepada setipa hamba-hamba yang di ingininya....